ALGEMEEN

Bivak 2024 in Lommel

Hoe gaat ons CTA-bivak er uit zien?

  • We hebben een mooie kampplaats en zullen 10 dagen bivak kunnen aanbieden voor de afdelingen Speelclub tot Kerels van 21 tot en met 31 juli.
  • Voor de sloebertjes vallen we terug op de gewone regeling: bivak van 24 (bezoekdag) tot en met 31 juli.

Vanaf vandaag kunnen we echt beginnen dromen van het bivak 2024 in Lommel!

Tot gauw!

Bivakadres

Je zult uw zoon of zonen 10 dagen niet zien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u er geen contact mag mee hebben.

Telefoneren is echter uitgesloten!!

De enige oplossing die overblijft, is de oude vertrouwde brief. En zoals de post al promoot: met de priorzegel gaat het veel sneller (jaja...). Voor alle goede mensen die een briefje willen schrijven naar hun zoon, kleinzoon, vriend, liefke, broer, neef,...

Hieronder het adres:

Chirolokalen Chiro Jonathan
Chiro Tijl
t.a.v. (naam) (afdeling)
 Martinus Van Gurplaan 39
3920 Lommel

 

TIP: Hou rekening met de nieuwe werkwijze van Bpost: er wordt niet elke dag post geleverd. Denk ook aan de weekends.

Bij uiterste noodgevallen kunt u altijd terecht op de volgende telefoonnummers of mail:

  • 0488 08 83 82 (groepsleider Thibaut)
  • 0475 42 90 57 (groepsleider Kobe)
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Dagindeling

07u30    Opstaan, tanden poetsen en wassen
07u45    Opening van de dag en vlaggengroet
08u00    Ontbijt
08u30    Diensten
09u00    Spel
12u00    Middageten
13u00    Platte rust
14u00    Spel
16u00    4-Uurtje
16u30    Spel
18u30    Avondeten
19u15    Vrij spel
20u15    Kampthema met toneel en slot van de dag
20u30    Tekencontrole
21u00    Bedtijd voor Sloebers en speelclub

Inschrijven - bivakprijs

Doordat de jongste groep, de sloebertjes, slechts toekomen op 24 juli is de kostprijs verschillend:

  • Voor degene die het ganse kamp meegaan bedraagt de kostprijs €175.
  • Voor de sloebers is het €125.

Op 31 juli ontvang je volgende attesten:

  • deelname-attest. Dit kan je bij je mutualiteit indienen voor een tegemoetkoming van het bivak. Informeer daarvoor zeker bij je mutualiteit.
  • fiscaal attest ‘opvang’. Dit kan je volgend jaar aan je belastingaangifte toevoegen.

Wat is er inbegrepen?

  • Trip met de trein en lijnbus in de heen- en terugreis
  • Huur van de bivakaccommodatie
  • De maaltijden (’s morgens, ’s middags, vieruurtje en ’s avonds)
  • Verzekering (Burgerlijke aansprakelijkheid en ongevallen)

Wat is er niet inbegrepen?

  • Verzekering tegen verloren of beschadigde voorwerpen
  • Zakgeld
  • Voor de oudere bendes een frisdrank wanneer de jongsten in bed zitten
  • Mogelijks een toelage tijdens de activiteit op trektocht.
  • Brieven en postzegels

Hoe inschrijven?

Je kan inschrijven voor het bivak door

  1. het formulier op onze website in te vullen (zie link hieronder)
  2. het inschrijvingsbedrag te storten op rekeningnr. BE12 7380 0807 7492 met vermelding van ‘ bivak 2024 + naam + afdeling’ voor 2 juni.

Pas na betaling is de inschrijving definitief.

Om de praktische zaken van het kamp optimaal te kunnen regelen, vragen we u om uw kind in te schrijven voor 2 juni.

Zakgeld

Mogen we heel uitdrukkelijk vragen om het ondervermelde bedrag niet te overschrijden. Het is voor de leiding zeer aangenaam als iedereen hetzelfde bedrag mee heeft, zodat er daar geen problemen rond zijn. Het is ook aangenaam om het in verschillende munten en/of briefjes te voorzien.

Zorg er ook voor dat je portefeuille van naam en afdeling voorzien is. Op de trein zal de leider het geld ophalen, zodat het zeker niet verloren kan geraken of zodat het geen pootjes kan krijgen! Vergeet ook zeker de identiteitskaart niet!

  • Sloebers: € 20
  • Speelclub: € 25
  • Rakkers: € 25
  • Toppers: € 35
  • Kerels: af te spreken met de leiding ivm 2-daagse

Veldbed

Dit jaar hebben alle leden een veldbed nodig. deze zou zelf aangeschaft moeten worden. Zorg er zeker voor dat het veldbed ook voorzien is van een naamtag en een lint met het afdelingskleur!

Bivaktips

  • Boeken en strips worden het best van naam en voornaam voorzien. Zo kunnen ze niet verloren gaan of sneller aan hun eigenaar terugbezorgd worden.

  • We vragen om alle kledij, handdoeken, washandjes,… die je meegeeft op kamp te naamtekenen, zodat we het aantal verloren voorwerpen tot een minimum kunnen brengen.

  • Voor degenen die medicatie dienen te nemen vragen we die bij het vertrek af te geven aan hun leider of aan de groepsleider. Gelieve daarop ook naam en voornaam te vermelden.
    Mogen we u ook vragen om voor elk medicijn een medicijnkaart in te vullen, zodat de medicatie correct toegediend kan worden.
    We zorgen er dan voor dat het innemen strikt gebeurt. ALLE MEDICATIE MOET AFGEGEVEN WORDEN! 

  • De medische steekkaart zit als bijlage bij het bivakgazetje. Deze medische fiche is dit jaar extra belangrijk. Er wordt van elke deelnemer er medische fiche verwacht!
    Geef de medische steekkaart af aan kookvader Brecht (Roeselaarsestraat 27 Ardooie) voor 1 juli.
    Omwille van de nieuwe privacywetgeving worden deze medische fiches na het kamp vernietigd. Ook die van vorige jaar werden vernietigd.
  • Als je brieven of een postkaart wilt schrijven naar het thuisfront neem je best pen en papier mee. Vergeet ook geen enveloppen en eventueel postzegels. Het is ook handig om stickers met daarop voorgeschreven adressen mee te geven. 
    Ook jaar hebben we Chiro Tijl-postkaarten. Deze zijn op kamp te koop…
    Uit ervaring merken we dat dit voor de sloebers en speelclub niet altijd evident is… Vandaar dat iedereen de postkaarten en postzegels reeds op voorhand bestellen. Dit kan later via de link op de chirosite (www.chirotijl.be)

  • Ieder jaar maken we kennis met vele soorten diertjes. Ook de vele kleine insecten zullen weer van de partij zijn. Je kunt je dus opnieuw verwachten aan zwevende muggen in de slaapkamer. Om de last enigszins te beperken breng je best een anti-muggenstick mee. Jeukwerende zalf is ook OK. Aan jou de keuze. 

  • We bevinden ons ook op een kampplaats waar de temperaturen hoog kunnen oplopen, letterlijk dan wel. Dus als je er niet wilt uitzien als een rode kreeft, breng dan maar je zonnecrème en genaamtekende pet mee. 

  • Laat waardevolle voorwerpen thuis. Als ze verloren geraken zijn wij niet verantwoordelijk!