ALGEMEEN

Bivakadres

Je zult uw zoon of zonen bijna 10 dagen niet zien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u er geen contact mag mee hebben.
Telefoneren is echter wel uitgesloten!! De enige oplossing die overblijft, is de oude vertrouwde brief. En zoals de post al promoot: met de priorzegel gaat het veel sneller (jaja...).

Voor alle goede mensen die een briefje willen schrijven naar hun zoon, kleinzoon, vriend, liefke, broer, neef,... Hieronder het adres:

Chiro Tijl
t.a.v. (naam) (afdeling) 
Konijnenbergpad 2
2350 VOSSELAAR

Bij uiterste noodgevallen kunt u altijd terecht bij op het secretariaat van chiro Tijl op het telefoonnummer:

  • 0475 75 16 50 (Michiel Verhegge, groepsleider)
  • 0478 66 54 71 (Brecht Delaere, kookouder)

Dagindeling

07u30    Opstaan, tanden poetsen en wassen
07u45    Opening van de dag en vlaggengroet
08u00    Ontbijt
08u30    Diensten
09u00    Spel
12u00    Middageten
12u45    Platte rust
13u45    Spel
16u00    4-Uurtje
16u30    Spel
19u00    Avondeten
19u45    Vrij spel
20u45    Kampthema met toneel en slot van de dag
21u00    Bedtijd voor Sloebers

Inschrijven - bivakprijs

Doordat de jongste groep, de sloebertjes, slechts aankomen op de bezoekdag op woensdag 24 juli is de kostprijs verschillend.

Voor degene die het ganse kamp meegaan bedraagt de kostprijs €135.

Vor de sloebers is het € 85.

Wat is er inbegrepen?
  • Trip met de trein en lijnbus in de heenreis
  • Bus in de terugreis
  • Huur van de bivakaccommodatie
  • De maaltijden (’s morgens, ’s middags, vieruurtje en ’s avonds)
  • Verzekering (Burgerlijke aansprakelijkheid en ongevallen)
  • Voor wie de eerste keer meegaat: chiro-USB-stick met alle foto's van het bivak
Wat is er niet inbegrepen?
  • Verzekering tegen verloren of beschadigde voorwerpen
  • Zakgeld
  • Voor de oudere bendes een frisdrank wanneer de jongsten in bed zitten
  • Mogelijks een toelage tijdens de activiteit op trektocht.
Hoe inschrijven?

Je kan inschrijven voor het bivak door de bivakprijs te storten op het rekeningnr. BE12 7380 0807 7492 met vermelding van 'bivak + naam + afdeling'.

Om de praktische zaken van het kamp optimaal te kunnen regelen, vragen we u om uw kind in te schrijven voor zaterdag 25 mei.

Tegemoetkoming mutualiteit

Na het kamp zal elke deelnemer van het kamp een attest krijgen van deelname.

Voor de tegemoetkoming moet je het bewijs van deelname ingevuld aan je mutualiteit bezorgen.

De sloebers

Naar jaarlijkse gewoonte kiezen wij er opnieuw voor om de sloebers een ‘half kamp’ te laten meegaan. Op deze manier maken ze kennis met wat het bivak precies in en zijn ze volledig klaar om vanaf de speelclub een volledig kamp mee te gaan.

We verwelkomen de sloebers  graag op woensdag 24 juli op onze bezoekdag in Vosselaar. De sloeberleiding zal de sloebers en hun ouders met open armen ontvangen en zal al jullie vragen beantwoorden die jullie nog willen stellen.

De kerels

De kerels zijn dit jaar de oudste afdeling. Dit wil dus zeggen dat ze met hun fiets op kamp zullen vertrekken.

Dit jaar ligt de kampplaats in Vosselaar (Antwerpen). Dit is ongeveer 125km en wat ver om volledig met de fiets te doen voor zo’n jonge gasten... Daarom hebben we – in overleg met de ouderraad – besloten om de afstand wat in te korten. De kerels vertrekken samen met hun leiders op 20 juli met de trein naar een mysterieuze stad die al wat dichter bij onze kampplaats ligt bij. Daar zullen ze overnachten, om de dag erna – goed uitgerust – met de fiets te vertrekken richting Vosselaar.

De kerels moeten hun fiets nog niet meesleuren vanaf de eerste dag. Er zal voor gezorgd worden dat de fietsen afgezet worden bij de jeugdherberg waar ze overnachten.

De fietsen zelf kunnen worden binnengebracht in de chirolokalen op de dag dat de valiezen binnengebracht worden.

Benodigheden:

  • Een fiets in goede staat
  • Koersbroek
  • Zonnecrème / pet
  • Drinken + eten
  • wasgerief (tandenborstel, handdoek,...)
  • zakgeld (moet nog bepaald worden)
  • (slaapgerief) > afhankelijk van de plaats waar we overnachten.

Zakgeld

Mogen we heel uitdrukkelijk vragen om het ondervermelde bedrag niet te overschrijden. Het is voor de leiding zeer aangenaam als iedereen hetzelfde bedrag mee heeft, zodat er daar geen problemen rond zijn.

Zorg er ook voor dat je portefeuille van naam en afdeling voorzien is. Op de trein zal de leider het geld ophalen, zodat het zeker niet verloren kan geraken of zodat het geen pootjes kan krijgen! Vergeet ook zeker de identiteitskaart niet!

  • Sloebers: € 20
  • Speelclub: € 25
  • Rakkers: € 25
  • Toppers: € 35
  • Kerels: af te spreken met de leiding i.v.m. 2-daagse

Veldbed

Dit jaar verblijven we in de lokalen in Vosselaar. Een heel mooi bivakhuis met alle nodige faciliteiten.

Eén iets wat anders is dan andere jaren is dat er geen bedden aanwezig zijn. Daarom moet elke deelnemer een eigen VELDBED en HOOFDKUSSEN meebrengen.

De veldbedden worden samen met de valiezen binnen gebracht. Voorzie ze duidelijk van de naam van je kind. Hang er ook duidelijk zichtbaar een gekleurd lintje aan.

  • Sloebers: paars
  • Speelclub: geel
  • Rakkers: groen
  • Toppers: rood
  • Kerels: blauw

Door dat lintje n het afdelingskleur kunnen we ze op 21 juli vlot in de juiste kamer leggen.

Veldbedden zijn gemakkelijk te verkrijgen bij Decathlon of bij A.S. Adventure. Ook op bol.com heb je een ruime keuze.

Voor wie het financieel moeilijker is om een veldbed aan te schaffen, neem zeker contact op met de leiding of met de kookploeg. We hebben zelf een aantal veldbedjes ter beschikking!

Bivaktips

  • Boeken en strips worden het best van naam en voornaam voorzien. Zo kunnen ze niet verloren gaan of sneller aan hun eigenaar terugbezorgd worden.
    We vragen om alle kledij, handdoeken, washandjes,… die je meegeeft op kamp te naamtekenen, zodat we het aantal verloren voorwerpen tot een minimum kunnen brengen.

  • Voor degenen die medicatie dienen te nemen vragen we die bij het vertrek af te geven aan hun leider of aan de groepsleider. Gelieve daarop ook naam en voornaam te vermelden.
    Mogen we u ook vragen om voor elk medicijn een medicijnkaart in te vullen, zodat de medicatie correct toegediend kan worden.
    We zorgen er dan voor dat het innemen strikt gebeurt. ALLE MEDICATIE MOET AFGEGEVEN WORDEN! 

  • De medische steekkaart en de materialenlijst zitten als bijlage bij dit gazetje. Geef de medische steekkaart zeker af aan je leiders!
    Omwille van de nieuwe privacywetgeving worden deze medische fiches na het kamp vernietigd. Ook die van vorige jaar werden vernietigd. Mogen we je dus uitdrukkelijk vragen om deze ingevuld terug te bezorgen aan de leiding?

  • Als je brieven of een postkaart wilt schrijven naar het thuisfront neem je best pen en papier mee. Vergeet ook geen enveloppen en eventueel postzegels. Het is ook handig om stickers met daarop voorgeschreven adressen mee te geven. 
    NIEUW: Dit jaar hebben we Chiro Tijl-postkaarten. Deze zijn op kamp te koop…
    Uit ervaring merken we dat dit voor de sloebers en speelclub niet altijd evident is… Vandaar dat iedereen de postkaarten en postzegels reeds op voorhand bestellen. Dit kan via de link op de chirosite (www.chirotijl.be)

  • Ieder jaar maken we kennis met vele soorten diertjes. Ook de vele kleine insecten zullen weer van de partij zijn. Je kunt je dus opnieuw verwachten aan zwevende muggen in de slaapkamer. Om de last enigszins te beperken breng je best een anti-muggenstick mee. Jeukwerende zalf is ook OK. Aan jou de keuze. 

  • We bevinden ons ook op een kampplaats waar de temperaturen hoog kunnen oplopen, letterlijk dan wel. Dus als je er niet wilt uitzien als een rode kreeft, breng dan maar je zonnecrème en genaamtekende pet mee. 

  • Laat waardevolle voorwerpen thuis. Als ze verloren geraken zijn wij niet verantwoordelijk!