ALGEMEEN

Bivakadres

Je zult uw zoon of zonen bijna 10 dagen niet zien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u er geen contact mag mee hebben.
Telefoneren is echter wel uitgesloten!! De enige oplossing die overblijft, is de oude vertrouwde brief. En zoals de post al promoot: met de priorzegel gaat het veel sneller (jaja...).

Voor alle goede mensen die een briefje willen schrijven naar hun zoon, kleinzoon, vriend, liefke, broer, neef,... Hieronder het adres:

Chiro Tijl
t.a.v. (naam) (afdeling)
Oosterborg kamphuis
Heistraat 63
2491 Balen (Olmen)

Bij uiterste noodgevallen kunt u altijd terecht bij op het secretariaat van chiro Tijl op het telefoonnummer:

  • 0475 75 16 50 (Michiel Verhegge, groepsleider)
  • 0478 66 54 71 (Brecht Delaere, kookouder)

Dagindeling

07u30 Opstaan, tanden poetsen en wassen
07u45 Opening van de dag en vlaggengroet
08u00 Ontbijt
08u30 Diensten
09u00 Spel
12u00 Middageten
12u45 Platte rust
13u45 Spel
16u00 4-Uurtje
16u30 Spel
19u00 Avondeten
19u45 Vrij spel
20u45 Kampthema met toneel en slot van de dag
21u00 Bedtijd voor Sloebers

Inschrijven - bivakprijs

Doordat de jongste groep, de sloebertjes, slechts aankomen op de bezoekdag op maandag 24 juli is de kostprijs verschillend.

Voor degene die het ganse kamp meegaan bedraagt de kostprijs €130.

Vor de sloebers uit de jaren 2009 en 2010 is het € 80.

Wat is er inbegrepen?
  • Trip met de trein en lijnbus in de heenreis
  • Bus in de terugreis
  • Huur van de bivakaccommodatie
  • De maaltijden (’s morgens, ’s middags, vieruurtje en ’s avonds)
  • Verzekering (Burgerlijke aansprakelijkheid en ongevallen)
Wat is er niet inbegrepen?
  • Verzekering tegen verloren of beschadigde voorwerpen
  • Zakgeld
  • Voor de oudere bendes een frisdrank wanneer de jongsten in bed zitten
  • Mogelijks een toelage tijdens de activiteit op trektocht.
Hoe inschrijven?

Je kan inschrijven voor het bivak door de bivakprijs te storten op het rekeningnr. BE12 7380 0807 7492 met vermelding van 'bivak + naam + afdeling'.

De sloebers

Met de volledige leidingsploeg hebben wij besloten om de groep van de sloebers wat op te splitsen.

De oudste van de sloebers zullen namelijk samen met de andere groepen vertrekken op 21 juli vanuit het station van Tielt naar onze kampplaats. We hebben deze keuze gemaakt omdat deze kinderen normaal gezien al speelclubbers zouden zijn en dus ook een volledig kamp gingen meekmaken.

Het jongere deel van de sloebers zal vanaf bezoekdag ons kunnen vervoegen op onze kampplaats in Oosterborg. Dit wil zeggen dat ze op bezoekdag samen toekomen met hun ouders (indien er een lidje geen vervoer heeft aarzel niet om ons te contacteren. We zullen er voor zorgen dat hij zeker mee kan met iemand anders en zo ook een toffe 7 dagen kan meemaken). Na het eten kunnen de sloebers zich dan installeren in hun slaapkamer samen met hun ouders.

Samenvattend:

  • Vertrekdatum Sloebers uit het jaar 2008: 21 juli
  • Vertrekdatum Sloebers uit het jaar 2009 en 2010:: 24 juli (bezoekdag samen met zijn ouders)

Indien er kinderen uit het jaar 2008 liever ook een half kamp zouden willen meegaan, is dit zeker mogelijk!

De aspi's

De aspi’s zullen samen met hun leider en nog een extra leider vertrekken op donderdag 20 juli met de fiets.

Op de eerste dag zullen we fiets naar Mechelen rijden om daar in de jeugdherberg te overnachten. De volgende dag reizen we verder met de fiets naar de kampplaats.

Benodigheden:

  • Een fiets in goede staat
  • Koersbroek
  • Zonnecreme
  • Drinken +eten

! in de jeugdherberg zijn er lakens beschikbaar, dus slaapgerief is niet nodig

Zakgeld

Mogen we heel uitdrukkelijk vragen om het ondervermelde bedrag niet te overschrijden. Het is voor de leiding zeer aangenaam als iedereen hetzelfde bedrag mee heeft, zodat er daar geen problemen rond zijn.

Zorg er ook voor dat je portefeuille van naam en afdeling voorzien is. Op de trein zal de leider het geld ophalen, zodat het zeker niet verloren kan geraken of zodat het geen pootjes kan krijgen! Vergeet ook zeker de identiteitskaart niet!

  • Sloebers: € 20,00
  • Rakkers: € 25,00
  • Toppers: € 35,00
  • Aspi’s: af te spreken met de leiding i.v.m. 2-daagse

Bivaktips

  • Boeken en strips worden het best van naam en voornaam voorzien. Zo kunnen ze niet verloren gaan of sneller aan hun eigenaar terugbezorgd worden.
  • Voor degenen die medicatie dienen te nemen vragen we die bij het vertrek af te geven aan hun leider of aan de groepsleider. Gelieve daarop ook naam en voornaam te vermelden, alsook het tijdstip van inname. We zorgen er dan voor dat het innemen strikt gebeurt. ALLE MEDICATIE MOET AFGEGEVEN WORDEN! 
  • Als je brieven wilt schrijven naar het thuisfront neem je best pen en papier mee. Vergeet ook geen enveloppen en eventueel postzegels. Het is ook handig om stickers met daarop voorgeschreven adressen mee te geven. 
  • Ieder jaar maken we kennis met vele soorten diertjes. Ook de vele kleine insecten zullen weer van de partij zijn. Je kunt je dus opnieuw verwachten aan zwevende muggen in de slaapkamer. Om de last enigszins te beperken breng je best een anti-muggenstick mee. Jeukwerende zalf is ook OK. Aan jou de keuze.
  • We bevinden ons ook op een kampplaats waar de temperaturen hoog kunnen oplopen, letterlijk dan wel. Dus als je er niet wilt uitzien als een rode kreeft, breng dan maar je zonnecrème en pet mee.
  • WE VRAGEN OM ALLE KLEDIJ DIE JE MEEGEEFT OP KAMP TE NAAMTEKENEN, ZODAT WE HET AANTAL VERLOREN VOORWERPEN TOT EEN MINIMUM KUNNEN BRENGEN.
  • Laat waardevolle voorwerpen thuis. Als ze verloren geraken zijn wij niet verantwoordelijk!
  • De medische steekkaart en het overzicht van wat je best meeneemt en het aantal ervan vul je best in en geef die bij aanvang aan de leider van uw zoon. Dit zorgt voor een mooi overzicht.