BEZOEKDAG

De bezoekdag gaat dit jaar door op maandag 24 juli in en rond de kampgebouwen in Bilzen. Het is het ideaal moment om er een aangenaam familie-uitstapje van te maken. Ook is dit het moment dat de sloebertjes ons komen vervoegen tijdens het mega-kamp!

Programma

  • 11u30: U wordt verwacht op de kampplaats.
  • 11u30: Er wordt u een aperitiefje aangeboden door onze kookouders.
  • 12u00: Blij weerzien met uw zoon of zonen!
  • 12u30: De chiromaaltijd wordt geserveerd! Aansluitend volgt de koffie. Na het eten kunt u het kampterrein en het kampgebouw verkennen onder leiding
    van uw zoon/zonen.
  • 15u00: Spel georganiseerd door de leiding
  • 16u00: Laatste momenten op het kamp… Gelegenheid om iets te drinken
  • 17u00: Wij zouden willen vragen om dan te vertrekken, zodat wij nog tijd hebben om alles op te ruimen en om ons avondmaal te verorberen.

MOGEN WIJ U UITDRUKKELIJK VRAGEN OM NIET VROEGER TE KOMEN! Dan wordt onze werking niet gestoord. Alvast bedankt!

Prijs

  • Volwassenen: 20 euro
  • Kinderen tot 12 jaar: 10 euro
  • Kinderen tot 3 jaar kunnen gratis eten.
  • Kinderen die mee zijn op kamp moeten niet betalen voor bezoekdag. Deze dag is meegerekend in de bivakprijs.
  • Sloebers die aankomen, hoeven ook niet te betalen.

Hoe inschrijven?

Inschrijven is nodig en kan via onderstaande link.

 Na inschrijving ontvang je een e-mail ter bevestiging en een mail met de betaalgegevens. De mail met betaalgegevens wordt niet automatisch verstuurd. Het kan dus wel enkele dagen duren.

Bij problemen mag je altijd contact opnemen met de ouderraad via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Om alles praktisch te kunnen regelen, vragen we je om in te schrijven voor 1 juli.

 

BELANGRIJKE DATA

Deadline inschrijven - 4 juni 2023

Deadline medische fiches - 1 juli 2023

Alle medische fiches worden bezorgd aan kookvader Brecht (Roeselaarsestraat 27 – Ardooie)

Deadline inschrijven bezoekdag - 1 juli 2023

Binnenbrengen valiezen - 16 juli 2023, tussen 14u en 17u

  • De sloebers hoeven hun valiezen niet op voorhand mee te geven met de camion maar nemen die zelf mee op 24 juli.
  • De Toppers en Kerels brengen hun fiets ook binnen. De aspi's brengen de fiets mee ter controle.
Enkele tips:
  • Zorg ervoor dat je valies en/of rugzak voorzien zijn van naam. (dit om alle problemen te vermijden)
  • Zorg ook dat er een duidelijk gekleurd lint aan hangt met het afdelingskleur:
    • sloebers: paars
    • speelclub: geel
    • rakkers: groen
    • toppers: rood
    • kerels: blauw
    • aspi’s: oranje
  • Vergeet ook de materiaallijst niet op te hangen binnenin je valies.
  • Toppers, kerels en aspi's: Zorg dat jullie fiets in orde is!
  • Mogen wij vragen om geen gewone plastiekzakken of vuilniszakken te gebruiken als valies. deze scheuren te gemakkelijk.

Eucharistieviering - 18 juli 2023  (WIJZIGING !!)

Omdat de chiro nog altijd een christelijke vereniging is, gaan we op dinsdag 18 juli met z’n allen, en samen met Chiro Nele, naar de eucharistieviering. Alle Chirojongens en hun ouders worden verwacht in PIEKFIJN UNIFORM op dinsadg 18 juli om 18u30 in de Sint-Martinuskerk van Ardooie.

We verzamelen om 18u in de chirohemen.

Vertrek aspi's - 20 juli 2023

De Aspi’s vertrekken met de fiets uit Ardooie richting Bilzen.

Vertrek - 21 juli 2023

We vertrekken op vrijdag 21 juli 2023 en dit, net zoals vorig jaar, met de trein en de Lijn. Ook dit jaar zullen we weer vertrekken vanuit Tielt. Het precieze verzamel- en vertrekuur wordt nog doorgegeven/

We verzamelen aan de voorkant van het station van Tielt. Dit zodat alle nodige zaken uitgedeeld kunnen worden zoals de bandjes en dergelijke. Ook zal er een beginformatie zijn om de start van het kamp in te zetten.

Wat moet je meebrengen?
  • Je zakgeld en zeker de identiteitskaart!
  • Eventueel een leesboek of spelletje voor op de trein. (geen elektronica!)
  • Een hele zak (of meerdere) vol leute en een voorraad onuitputtelijke energie om 10 dagen te ravotten.
  • Een extra flesje water bij warm weer.
Wat moet je niet meebrengen?
  • Drank en koeken worden voorzien door de leiding!

Bezoekdag - 24 juli 2023

Klik hier voor meer info over de bezoekdag.

Start kamp sloebers - 24 juli 2023

Om 11u30 worden de sloebers verwelkomt op het bivak. Samen met hun ouders krijgen ze een rondleiding op de kampplaats door hun leiders en kan hun bed opgemaakt worden.

Aankomst - 31 juli 2023

Na 10 vermoeiende en hopelijk onvergetelijke dagen zit ons kamp er dan op. Met de trein vertrekken we huiswaarts. We komen aan eveneens aan het station van Tielt. Het juiste aankomstuur laten we jullie nog weten. Het aankomstuur van de vorige jaren was meestal rond 16u30.

Na 10 dagen zal je weer kunnen genieten van een welverdiende rust!

Het afhalen van de valiezen gebeurt nog dezelfde dag aan de chirohemen. Het juiste uur laten we jullie ook nog weten. Er zal op dat moment ook nog een slotformatie voorzien worden en zal de leiding het kampaandenken uitdelen.

 

Alle data en uren zijn onder voorbehoud! Eventuele wijzigingen worden meegedeeld op de website of op de facebookpagina of via mail! Gelieve deze dus in de gaten te houden!

ALGEMEEN

Bivak 2023 in Bilzen

Hoe gaat ons CTA-bivak er uit zien?

  • We hebben een mooie kampplaats en zullen 10 dagen bivak kunnen aanbieden voor de afdelingen Speelclub tot Aspi’s van 21 tot en met 31 juli.
  • Voor de sloebertjes vallen we terug op de gewone regeling: bivak van 24 (bezoekdag) tot en met 31 juli.

Vanaf vandaag kunnen we echt beginnen dromen van het bivak 2023 in Bilzen!

Tot gauw!

Bivakadres

Je zult uw zoon of zonen 10 dagen niet zien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u er geen contact mag mee hebben.

Telefoneren is echter uitgesloten!!

De enige oplossing die overblijft, is de oude vertrouwde brief. En zoals de post al promoot: met de priorzegel gaat het veel sneller (jaja...). Voor alle goede mensen die een briefje willen schrijven naar hun zoon, kleinzoon, vriend, liefke, broer, neef,...

Hieronder het adres:

Chiro Tijl
VZW Jeugdhuis Schoonbeek
t.a.v. (naam) (afdeling)
 Jeugdhuispad 7
3740 Bilzen

TIP: Hou rekening met de nieuwe werkwijze van Bpost: er wordt niet elke dag post geleverd. Denk ook aan de weekends.

Bij uiterste noodgevallen kunt u altijd terecht op de volgende telefoonnummers of mail:

  • 0488 08 83 82 (groepsleider Thibaut)
  • 0475 42 90 57 (groepsleider Kobe)
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Dagindeling

07u30    Opstaan, tanden poetsen en wassen
07u45    Opening van de dag en vlaggengroet
08u00    Ontbijt
08u30    Diensten
09u00    Spel
12u00    Middageten
13u00    Platte rust
14u00    Spel
16u00    4-Uurtje
16u30    Spel
19u00    Avondeten
19u45    Vrij spel
20u45    Kampthema met toneel en slot van de dag
21u00    Bedtijd voor Sloebers

Inschrijven - bivakprijs

Doordat de jongste groep, de sloebertjes, slechts toekomen op 24 juli is de kostprijs verschillend:

  • Voor degene die het ganse kamp meegaan bedraagt de kostprijs €160.
  • Voor de sloebers is het €112.

Op 31 juli ontvang je volgende attesten:

  • deelname-attest. Dit kan je bij je mutualiteit indienen voor een tegemoetkoming van het bivak. Informeer daarvoor zeker bij je mutualiteit.
  • fiscaal attest ‘opvang’. Dit kan je volgend jaar aan je belastingaangifte toevoegen.

Wat is er inbegrepen?

  • Trip met de trein en lijnbus in de heen- en terugreis
  • Huur van de bivakaccommodatie
  • De maaltijden (’s morgens, ’s middags, vieruurtje en ’s avonds)
  • Verzekering (Burgerlijke aansprakelijkheid en ongevallen)

Wat is er niet inbegrepen?

  • Verzekering tegen verloren of beschadigde voorwerpen
  • Zakgeld
  • Voor de oudere bendes een frisdrank wanneer de jongsten in bed zitten
  • Mogelijks een toelage tijdens de activiteit op trektocht.
  • Brieven en postzegels

Hoe inschrijven?

Je kan inschrijven voor het bivak door

  1. het formulier op onze website in te vullen (zie link hieronder)
  2. het inschrijvingsbedrag te storten op rekeningnr. BE12 7380 0807 7492 met vermelding van ‘ bivak 2023 + naam + afdeling’ voor 4 juni.

Pas na betaling is de inschrijving definitief.

Om de praktische zaken van het kamp optimaal te kunnen regelen, vragen we u om uw kind in te schrijven voor 5 juni.

Zakgeld

Mogen we heel uitdrukkelijk vragen om het ondervermelde bedrag niet te overschrijden. Het is voor de leiding zeer aangenaam als iedereen hetzelfde bedrag mee heeft, zodat er daar geen problemen rond zijn. Het is ook aangenaam om het in verschillende munten en/of briefjes te voorzien.

Zorg er ook voor dat je portefeuille van naam en afdeling voorzien is. Op de trein zal de leider het geld ophalen, zodat het zeker niet verloren kan geraken of zodat het geen pootjes kan krijgen! Vergeet ook zeker de identiteitskaart niet!

  • Sloebers: € 20
  • Speelclub: € 25
  • Rakkers: € 25
  • Toppers: € 35
  • Kerels en aspi's: af te spreken met de leiding ivm 2-daagse

Veldbed

Dit jaar hebben alle leden een veldbed nodig. deze zou zelf aangeschaft moeten worden. Zorg er zeker voor dat het veldbed ook voorzien is van een naamtag en een lint met het afdelingskleur!

Bivaktips

  • Boeken en strips worden het best van naam en voornaam voorzien. Zo kunnen ze niet verloren gaan of sneller aan hun eigenaar terugbezorgd worden.

  • We vragen om alle kledij, handdoeken, washandjes,… die je meegeeft op kamp te naamtekenen, zodat we het aantal verloren voorwerpen tot een minimum kunnen brengen.

  • Voor degenen die medicatie dienen te nemen vragen we die bij het vertrek af te geven aan hun leider of aan de groepsleider. Gelieve daarop ook naam en voornaam te vermelden.
    Mogen we u ook vragen om voor elk medicijn een medicijnkaart in te vullen, zodat de medicatie correct toegediend kan worden.
    We zorgen er dan voor dat het innemen strikt gebeurt. ALLE MEDICATIE MOET AFGEGEVEN WORDEN! 

  • De medische steekkaart zit als bijlage bij het bivakgazetje. Deze medische fiche is dit jaar extra belangrijk. Er wordt van elke deelnemer er medische fiche verwacht!
    Geef de medische steekkaart af aan kookvader Brecht (Roeselaarsestraat 27 Ardooie) voor 1 juli.
    Omwille van de nieuwe privacywetgeving worden deze medische fiches na het kamp vernietigd. Ook die van vorige jaar werden vernietigd.
  • Als je brieven of een postkaart wilt schrijven naar het thuisfront neem je best pen en papier mee. Vergeet ook geen enveloppen en eventueel postzegels. Het is ook handig om stickers met daarop voorgeschreven adressen mee te geven. 
    Ook jaar hebben we Chiro Tijl-postkaarten. Deze zijn op kamp te koop…
    Uit ervaring merken we dat dit voor de sloebers en speelclub niet altijd evident is… Vandaar dat iedereen de postkaarten en postzegels reeds op voorhand bestellen. Dit kan later via de link op de chirosite (www.chirotijl.be)

  • Ieder jaar maken we kennis met vele soorten diertjes. Ook de vele kleine insecten zullen weer van de partij zijn. Je kunt je dus opnieuw verwachten aan zwevende muggen in de slaapkamer. Om de last enigszins te beperken breng je best een anti-muggenstick mee. Jeukwerende zalf is ook OK. Aan jou de keuze. 

  • We bevinden ons ook op een kampplaats waar de temperaturen hoog kunnen oplopen, letterlijk dan wel. Dus als je er niet wilt uitzien als een rode kreeft, breng dan maar je zonnecrème en genaamtekende pet mee. 

  • Laat waardevolle voorwerpen thuis. Als ze verloren geraken zijn wij niet verantwoordelijk!